Е-лікарняний: популярні питання

– Як виглядає оформлення е-лікарняних?

– Захворівши, ви звертаєтесь до лікаря, який проведе медичний огляд та призначить лікування. Якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно «піти на лікарняний», лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН) буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності. В особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності.  

– На що варто звернути увагу у лікаря у випадку оформлення тимчасової непрацездатності?

– Під час створення лікарем МВТН пацієнтам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації про особу (П.І.Б. та РНОКПП). А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо таке повідомлення ви не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номеру телефону. Отримане повідомлення місить 16-значний номер МВНТ і підтверджує, що він був створений саме вам.

– Як дізнатися, що е-лікарняний оформлено успішно?

– Є кілька способів отримання інформації про те, що ваш листок непрацездатності є в Електронному реєстрі листків непрацездатності, а, отже, доступний вашому роботодавцю:

1) фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого  смс-повідомлення, на цей раз від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації;

2) застраховані особи, які увійшли до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, мають можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню  «Тимчасова втрата працездатності».

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних у Реєстрі застрахованих осіб, який веде Пенсійний фонд України. Їх має подати ваш роботодавець.

– В яких випадках смс-повідомлення можуть не прийти?

1. Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо:

–  в системі неактуальний ваш номер телефону;

–  ви не обрали цей спосіб комунікації;

–  у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря;

–  якщо МВТН був помилково створений не вам.

2. Від Пенсійного фонду України не прийде смс-повідомлення, якщо:

– в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації;

–  в особистому кабінеті неактуальний номер телефону;

–  ви офіційно не працевлаштовані або не пере-буваєте в трудових відносинах на час формування медичного висновку;

–  ви не є застрахованою особою і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб;

–  ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований, вам слід запитати у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь «не знайдено страхувальника», а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця  або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0-800-503-753.